Platforma NaDoma na konci března 2020 končí – co přesně to znamená a jak získat kompenzaci za zakoupená zařízení, se dočtete v Dotazech.
Stáhnout na APP STOREStáhnout na GOOGLE PLAY

Dotazy

***

01. UKONČENÍ PLATFORMY NADOMA

  1. 01. Proč Nadoma v březnu 2020 skončí?

    Z obchodních důvodů, konkrétně kvůli přechodu dodavatele platformy na jinou technologii, bohužel musíme podporu NaDoma ukončit i my. Aplikace proto přestane po 31. 3. 2020 fungovat. Abychom vám investici do ní vynahradili, vrátíme vám peníze za všechna chytrá zařízení, která jste si v souvislosti s užíváním aplikace zakoupili.

  2. 02. Jak získat kompenzaci za zakoupená zařízení?

    Pokud jste si zakoupili zařízení kompatibilní s NaDoma do 3.2.2020 včetně, stačí do konce měsíce února 2020 udělat 3 následující kroky a peníze vám pošleme do konce následujícího měsíce.
    – Naskenujte účtenku od chytrých zařízení
(pokud ji nemáte, možná ji najdete v e-shopu)
    – Vyfoťte sériové číslo své brány NaDoma
(najdete ho na spodní straně brány na štítku)
    – Fotky nám pošlete s číslem svého účtu 
na e-mailovou adresu nadoma@csob.cz
    Zařízení vám zůstanou a níže se můžete dočíst, která a jak je možné používat dál.
    UPOZORNĚNÍ: Kompenzaci bohužel nemůžeme vyplatit těm, kteří zařízení vyhráli v některé ze soutěží.

  3. 03. Jak mít domácnost i nadále pod kontrolou?

    Aplikace NaDoma, brána a chytré zásuvky budou od dubna 2020 bohužel nepoužitelné.
    Pokud jste si zakoupili i jiná chytrá zařízení kompatibilní s NaDoma, není třeba je hned vyhazovat! Díky tomu, že běží na protokolu Z-Wave, jsou kompatibilní i s jinými bránami. Pokud tedy chcete zařízení používat dále, stačí si k nim zakoupit jinou bránu (hledejte online „ZWave brána“).

02. POSTUPY PŘI INSTALACI

Návody k obsluze vysvětlující postupy při instalaci našich zařízení jsou dostupné v části Katalog zařízení.

  1. Zařízení mi nejde spárovat s bránou, co mám dělat?

    Při párování se brána přepne do párovacího režimu na dvě minuty, poznáte to podle toho, že začne svítit nebo blikat modře, během těchto dvou minut zkuste párování pomocí párovacího tlačítka na zařízení provést vícekrát dle návodu (například u detektoru zavodnění zmáčkněte víckrát tlačítko na déle než 1s). Pokud ani pak nejde zařízení spárovat, zkuste prosím tzv. manuální odpárování, podrobný návod najdete zde.

  2. Zařízení se po spárování objevilo v aplikaci, ale nejde ovládat a neukazuje žádná data.

    V Nastavení zkuste zařízení smazat a přidat jej znovu.

03. CENTRUM KONTROLY

  1. Co potřebuji k používání ČSOB NaDoma?

    Centrem kontroly zařízení je brána neboli gateway od firmy fifthplay (v prodeji na alza.cz), zdroj napětí (elektrickou zásuvku), do kterého ji zapojíte, a připojení k internetu.

  2. K registraci potřebuji MAC adresu brány a její výrobní číslo – kde je najdu?

    MAC adresu a výrobní číslo naleznete na spodní části brány.

  3. Jak funguje světelná indikace brány?
    Indikace Význam
    Zelená blikající LED dioda
    Uvedení do chodu. Tato procedura může trvat až 1 minutu.
    Svítí zelená LED dioda
    Vše je v pořádku.
    Svítí žlutá LED dioda
    Centrum kontroly není propojené se servery Fifthplay. Kontaktujte nás prosím na e-mailu nadoma@csob.cz.
    Žlutá blikající LED dioda
    Připojení k internetu není k dispozici. Kontaktujte prosím poskytovatele svého internetového připojení.

    Pokud dioda bliká žlutě, zkontrolujte, zda je kabel řádně propojen mezi s routerem nebo modemem. Následně centrum kontroly restartujte a zkontrolujte, zda se barva LED diody změní na zelenou. Restart můžete provést odpojením adaptéru od centra kontroly a opětovným zapojením po několika sekundách.

  4. Mohu k bráně připojit i jiná zařízení než od firmy FifthPlay

    Ano, k bráně lze připojit všecha zařízení, která komunikují přes technologii Z-Wave Plus™, taková zařízení jsou označená tímto logem Z-Wave Plus

04. APLIKACE

  1. Na kterých zařízeních si můžu nainstalovat aplikaci ČSOB NaDoma?
    • iPhone a iPad: Apple IOS 6.0 a vyšší.
    • Chytré telefony a tablety se systémem Android: Android 4.1 a vyšší.
    • ČSOB NaDoma Home pro Windows Phone není v současné době dostupná.
  2. Můžu si nainstalovat aplikaci ČSOB NaDoma do víc než jednoho zařízení?

    Ano, aplikaci můžete používat na několika telefonech a tabletech zároveň.

  3. Můžu aplikaci ČSOB NaDoma používat i mimo domov?

    Ano, s připojením k internetu můžete monitorovat a ovládat svá zařízení dálkově. Navíc kdyby se začalo dít něco neobvyklého, zařízení vám zprávou dají přes aplikaci samy vědět.

  4. Můžu aplikaci ČSOB NaDoma používat bez připojení k internetu?

    Ne, pro přístup k většině informací a k ovládání vybraných zařízení je třeba mít aktivní připojení.

  5. Jak si můžu změnit e-mailovou adresu používanou u svého účtu v aplikaci ČSOB NaDoma?

    Změna e-mailové adresy u účtu není bohužel možná.

  6. Nemůžu si vzpomenout na své heslo k účtu ČSOB NaDoma. Co mám dělat?

    Své heslo můžete resetovat na přihlašovací stránce, stačí kliknout na tlačítko „Zapomněli jste heslo?“.

  7. Které internetové prohlížeče jsou podporovány webovou verzí aplikace ČSOB NaDoma?

    Internet Explorer 9.0 a vyšší a všechny ostatní prohlížeče používané v současnosti.

05. CHYTRÁ ZÁSUVKA (SMART PLUG)

  1. Kolik chytrých zásuvek mohu připojit k centru kontroly?

    K centru kontroly můžete připojit až 50 chytrých zásuvek.

  2. Jaká je maximální možná vzdálenost mezi chytrou zásuvkou a centrem kontroly?

    Uvnitř budov je spojení schopno pokrýt vzdálenost 30 metrů.
    Minimální vzdálenost mezi chytrou zásuvkou a centrem kontroly je pak 1,6 metrů.

  3. Která zařízení mohu k chytrým zásuvkám připojit?

    Teoreticky můžete pomocí chytrých zásuvek zařízení připojit k jakémukoli elektrickému zařízení a ovládat ho přes aplikaci ČSOB NaDoma, kde zároveň můžete i monitorovat jeho spotřebu. Nedoporučuje se připojovat toto zařízení k některým spotřebičům, jako jsou například chladničky nebo pračky. V režimu „Nastavení“ > „Zařízení“ zjistěte, zda je každá z chytrých zásuvek ovladatelná.

  4. Jak přidám chytrou zásuvku ke svému účtu v aplikaci ČSOB NaDoma?

    Manuál v části Katalog zařízení obsahuje vysvětlení, jak můžete přidat ke svému účtu ČSOB NaDoma další chytré zásuvky.

  5. Je možné používat chytré zásuvky bez centra kontroly?

    Ne, k používání chytrých zásuvek je centrum kontroly nezbytné.

  6. Jak přesná je chytrá zásuvka v měření elektrické energie?

    Chytré zásuvky jsou velice přesné, jejich maximální odchylka činí 2–3 %.

  7. Jak funguje světelná indikace chytré zásuvky?
    Indikace Význam
    LED dioda nesvítí. Chytrá zásuvka je připojená k centru kontroly, a můžete ji tak ovládat a zároveň měří spotřebu energie.
    LED dioda svítí. Chytrá zásuvka není připojena k centru kontroly.
    LED dioda bliká. Chytrá zásuvka hledá spojení s centrem kontroly.
  8. K čemu slouží tlačítko na chytré zásuvce?

    Pomocí něj chytrou zásuvku zapnete či vypnete. Pro její resetování ho stačí podržet po dobu alespoň 3 sekund.

  9. Jaká je vlastní spotřeba chytré zásuvky?

    Vlastní spotřeba je minimální, cca 4,38 kWh/rok.

  10. Jak často chytrá zásuvka měří spotřebu elektrické energie v připojeném spotřebiči?

    Chytrá zásuvka měří spotřebu každých 15 minut, v aplikaci ČSOB NaDoma ji pak najdete v Ovládání zařízení. Spotřeba je měřena watthodinách.

  11. Jak často chytrá zásuvka měří příkon v připojeném spotřebiči?

    Chytrá zásuvka měří příkon v reálném čase, v aplikaci ČSOB NaDoma jej pak najdete v Ovládání zařízení. Spotřeba je měřena ve wattech.

  12. Dojde ve chvíli, kdy se přeruší spojení mezi centrem kontroly a chytrou zásuvkou, ke ztrátě odečtených údajů?

    Hodnoty odečtené při měření se vám neztratí. Odečty jsou uloženy lokálně po dobu 25 hodin a následně odeslány, jakmile se brána znovu připojí.

Načítají se další články...

Udělejte i Vy svoji domácnost chytrou

Ovládejte i Vy svoji
chytrou domácnost

Mějte domov pod kontrolou

Přihlásit se